anizz sakura

Giveaway Memoria Aidilfitri

Monday, July 07, 2014

Assalamualaikum semua.. jom meriahkan Giveaway nie.. :)


klik banner untuk join.. :)

Memori menyambut aidilfitri..

kalau nak diikutkan memang banyak..huhu.. masa anis kecik2 waktu yang ditunggu adalah masa malam raya.. suka tunggu orang datang bertakbir raya di rumah.. anis beraya di kampung dekat melaka.. :) masa nie, tengok mak2 masak macam2..juadah untuk hari raya pertama dan untuk menjamu orang yang datang bertakbir di rumah.. memang meriah masa tu.. maklumlah, sedara sepupu sepapat hampir2 sebaya je.. meriah uolls.. main lari2 main bunga api.. tolong rasa2 kuih..hihi.. macam2 aktiviti.. kadang2 penah ade satu tahun tu, tak tido malam.. syok sangat main2 dengan sepupu.. mase kecik2 kami sepupu nie rapat.. cuma sekarang,dah ada yang berkeluarga..so dah tak berapa rapat dah.. ada satu cerita nie, alkisah, lepas orang2 bertakbir raya di rumah balik, sepupu2 lelaki yang nakal nie buat satu idea agak gila.. hurmm memang tak boleh lupa la.. ade ke letak mercun dengan bunga api dekat tahi lembu yang fresh..aiyoo.. ape lagi...meletup la tahi lembu tu.. bersepah sana sini.. memang kerja gila.. mengamuk makcik2 kat kampung..hahah.. bila mak2 nie dah marah, semua senyap.. menyorok macam tikus..hahah.. kelaka pun ada.. bestnyee masa zaman dulu2.. meriah... sekarang dah tak macam dulu dah.. masing2 dah berkeluarga.. ada yang kerja masa malam raya.. kadang2 sunyi je kat rumah.. tetapi, kenangan sentiasa segar dalam ingatan anis.. :) dan tahun nie, kami semua kehilangan 4orang sekali gus dalam kemalangan jalan raya awal januari lalu.. dan semestinya tahun nie, kami satu keluarga dan sedara mara yang lain akan rasa kelainan.. sepupu anis,suami dan dua orang anaknya telah pergi menghadap yang Maha Esa.. mari sama2 kita sedekahkan al fatihah..

so begini la cerita aidilfitri anis..yang takkan dilupa sampai bila2..nanti ade anak cucu,umur yang panjang,anis akan cerita semua nie.. :)

You Might Also Like

8 Pengulasan

  1. Thanks you for support, yeah ;)

    ReplyDelete
  2. bestnya..anyway...good luck ye..

    ReplyDelete
  3. memori indah sukar dilupakan.. apa pun takziah diucapkan yer kak. semoga tabah ^___^ goodluck!

    ReplyDelete
  4. fuyoooo ! letak mercun dalam taik lembu ?? miahahah

    ReplyDelete
  5. Tahniah, sila berikan details yg diperlukan sprt yg dimaklumkan di sini http://engkumuzahadin.blogspot.com/2014/07/pemenang-giveaway-memoria-aidilfitri.html

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook