anizz sakura

SEKIRANYA KITA MELIHAT SESUATU

Sunday, January 04, 2015

Assalamualaikum..

hollaa salam santai hari ahad.. buat ape tu?? alhamdulillah banjir di negeri yang terlibat dah semakin pulih.. ramai rakyat Malaysia yang membantu.. alhamdulillah.. diharapkan banjir yang ada di Sabah dah semakin surut.. dengar dari sahabat anis di Kota Belud semalam di kampung beliau air naik.. moga2 semuanya akan kembali seperti sedia kala.. risauu sangat2 bila dengar macam tu.. oke.. okee.. anis ade nak share pasal quotes di bawah nie.. deep sangat.. oleh sentap tu.. 

moralnye.. kita ni hidup perlulah bersangka baik jangan lah asyik nak kondem orang nie salah orang tu salah.. jangan kita nie punyai perasaan hasad dengki... perasaan tu nanti lama2 akan merosakkan kita balik taw.. sampai hilang pertimbangan.. cemburu tengok orang lain bahagia.. tu tanda-tanda penyakit hati tu.. sangat2 bahaya... Allah... baru2 nie family anis kena buatan orang.. kalau nak ikutkan anis tahu siapa si pelakunya.. dan tak sangkaaaa sangat2 beliau macam tu.. biarlah Allah yang balas.. dari anis kecik sampai ke tua bangka beliau buat tak baik pada keluarga anis.. biar Allah yang membalasnya.. malas nak panjang2 cerita.. beliau pun dah tua dah.... ingattt... jangan sampai Allah tutup hati kita dari terima hidayah Allah.. masa tu hati kita dah terlalu hitam dan susah nak ubah dah.. Nauzubillah..minta dijauhkan.. anis pesan nie untuk anis dan juga sahabat2 terbaik anis dalam dunia maya ni.. semoga kita semua dijauhkan dari sifat dengki, iri hati.. orang2 yang buat tak elok pada kita tu sebenarnya adalah untuk kita jadikan teladan.. supaya kita tak ikut macam dieorang.. happy blogging !!! ^__^


You Might Also Like

15 Pengulasan

  1. Betul2.. kalau tgk org tk elok, cpt2 tgk diri sendiri balik..")

    Tq aniz igtkn kami..")

    ReplyDelete
  2. apa yang orang buat kat kita kena bersangka baik saja,, tapi kalau dah bab sihir tu sangatlah rugi perilakunya,,, memang dalam kesesatan dan tak akan puas dalam hidupnya,,takut gak kalau melibatkan sihir ni,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengar pon dh menakutkan kan.. apatah lagi org yg kena.. biarlah urusan dye dengan Allah.. kita teruskan hidup kita.. berjaya dunia akhirat..inshaAllah.. ;)

      Delete
  3. manusia ni perangai mcm2 ... lbh baik jaga diri sendiri supaya menjadi lbh istiqamah ...

    ReplyDelete
  4. yup, betul tu..kak wana pun setuju sangat..

    ReplyDelete
  5. nak didik hati bukan senang tau Anis jadi kita kena pelan pelan ajar hati kita ni.. pelan pelan insyallah.. akak pun lama berusaha kekadang tu mmg xleh nak elak dari fkirkan yang negatif..

    ReplyDelete
  6. True, basically apa yang kita tak suka tentang orang, kena fikir baik2, ada tak ciri2 tu dalam diri kita? Entah2 kita brperangai begitu, tapi kita tak nilai diri sendiri kan. Sama juga kalau kita suka tengok kebaikan/sifat baik orang, perkara tu ada dalam diri - cuma sama ada kita nak suburkan ke tidak.

    ReplyDelete
  7. didik hati adalah perkara paling susah sekali!
    nak kawal nafsu atau bisikan syaiton dalam kepala ni punyalah susah...
    ada masa berjaya ada masa terlepas juga...

    Apa pun jangan sesekali buat aniaya pada orang lain.....cuba perbaiki diri setiap hari

    ReplyDelete
  8. Betul. Akak sokong tu.
    Fikir yang baik-baik aje.
    Insyaallah akan datang yang baik-baik juga.

    ReplyDelete
  9. betul tu... kita ni x sempurna. hebat mcm mn pun ttp x sempurna...

    ReplyDelete
  10. aha..jauhilah sifat begitu..jika solat terjaga..segala perbuatan jahat boleh di hindari dgn sendiri..

    ReplyDelete
  11. bersangka baik... hidup pun bahagia... hati tak rosak

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook