anizz sakura

Mencintaimu Slot Akasia Tv3

Sunday, August 30, 2015

Assalamualaikum...

lama dah tak layan drama.. baru ni nak layan balik.. selalu tengok gitu gitu je.. hihi... suka tengok muka heroin tu.. namanya Zahirah Macwilson.. first time tengok dia dekat drama Hidayahmu Ramadhan.. so dari situ la berkenan tengok dia..hihi... 


sinopsis mencintaimu, para pelakon drama mencintaimu, zahirah macwilson, sharnaz ahmad, sarah anne,



SINOPSIS MENCINTAIMU


Mengisahkan tentang perjalanan cinta antara Anissa (Zahirah MacWilson) dan Hisham Dato’ Hanafi (Sharnaaz Ahmad). Anissa seorang yang bercita-cita tinggi dan mahu sambung belajar di universiti. Oleh itu, dia telah bekerja selama dua tahun untuk mengumpul duit. Namun ibunya, Juhara, tidak menyokong tindakannya kerana dia lebih suka jika Anissa berkahwin dengan lelaki pilihannya, Saiful. Bapa Anissa, Zali, tidak membantah apa saja yang Anissa mahu lakukan.

Akhirnya, Anissa berjaya memulakan hidup baharu sebagai seorang mahasiswi. Di sana, Anissa menyukai Hisham secara diam-diam. Anissa selalu memerhati Hisham dan mula meluat dengan perangai Hisham yang suka berfoya-foya, melepak, ponteng kelas dan banyak lagi. Perasaan suka terhadap Hisham semakin pudar. Oleh itu, Anissa menolak pelawaan Hisham mengajaknya keluar. Malu dengan penolakan Anissa, Hisham bertindak untuk menyiasat latar belakang Anissa. Rupa-rupanya, ibu Anissa merupakan pembantu rumah keluarga Hisham. Semenjak itu, Hisham sering merendah-rendahkan Annisa. Lama-kelamaan pergaduhan membawa kepada percintaan.

Sebenarnya, Hisham telah menyahut cabaran kawan baiknya, Helmi (Niezam Zaidi) untuk mengajak Anissa keluar. Helmi memberi tempoh satu semester kepada Hisham untuk membuatkan Anissa jatuh cinta kepadanya. Hisham mula berbaik-baik dengan Anissa. Anissa mudah lembut hati dan dia telah memaafkan Hisham yang kelihatan bersungguh-sungguh untuk berubah. Hisham dan Anissa semakin rapat. Hisham mula berubah selepas berkawan rapat dengan Anissa. Dia menjadi serius dalam pelajaran dan semakin rajin ke kelas. Kawan-kawannya sering mengejek Hisham bahawa dia telah terjatuh dalam perangkap Anissa.

Kerana ego, Hisham mengatakan bahawa rancangan tetap diteruskan untuk mengenakan Anissa walaupun dia sebenarnya mula menyukai Anissa. Akhirnya, permainan Hisham telah menyebabkan detik hitam berlaku dalam hidup Anissa. Helmi membuat rancangan jahat untuk mengenakan Anissa. Rancangan tersebut membawa kepada Anissa dirogol oleh Hisham. Anissa dihujani dengan pelbagai dugaan. Dia telah dihalau oleh ibunya dan juga diberhentikan oleh pihak universiti. Anissa membuat keputusan untuk melarikan diri dan sambung belajar di luar negara atas pembiayaan biasiswa sebuah syarikat.

Selepas lima tahun, Anissa pulang ke tanah air dengan penampilan baru dan bekerja di syarikat keluarga Hisham. Anissa lebih matang dan lebih teliti dalam membuat keputusan. Hisham pula dibelenggu rasa bersalah selepas Anissa menghilangkan diri. Atas desakan keluarga, Hisham telah bertunang dengan Tengku Asyikin (Sarah Anne). Dia juga telah berubah menjadi seorang yang lebih baik dan bertanggungjawab. Apakah akan terjadi selepas Anissa bertemu dengan Hisham kembali?


sumber : http://infotaip.blogspot.com/2015/05/drama-mencintaimu-akasia-tv3.html

You Might Also Like

11 Pengulasan

  1. selamat hari merdeka, sis anis. :)

    ReplyDelete
  2. Annisa? nama sama ngan anis lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah sis JM.. eja betul nama anis..hihi..selalu je salah eja..stress mak jemah taw..

      Delete
  3. drama yg naik skrg.. kan hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kak... tapi layan sebab suke heroin je..hahah

      Delete
  4. hari tu baru nak start tengok, terus ada part rogol2.. hmm.. hmmm.. x pe la.. terima kasih je la.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah... tu la.. jln cerita ade yg macam tak leh trime la..

      Delete
  5. Replies
    1. same la min...xpham jugak..layan pun sebab nak tgk heroin je..hahah

      Delete
  6. huuurm.. tengok first episode ritu.. xleh go =P

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook