anizz sakura

Dugaan Orang Baru Bekerja

Monday, November 23, 2015

Assalamualaikum...

fuhh lama betul anis tak update blog.. berhabuk dah blog anis ni.. alhamdulillah dapat lagi kita semua bernafas di bumi Allah s.w.t ini kan.. maafkan anis kalau anis tak kunjung tiba ke blog awak awak semua.. kesibukan maksimum yang tak dapat dielakkan..lagi lagi baru je bekerja..banyak betul tugas yang nak diselesaikan.. niat hati nak update blog terpaksa dibatalkan bila jumpa batal dan tilam..hihi.. niat tadi terus terkubur..

satu dugaan anis baru baru ni.. baru je semalam kena.. hidup kalau takde dugaan memang pelik la kan.. setiap orang ada masalah yang tersendiri.. hari hari kita fikir macam mana nak selesaikan.. anis punya kereta ada masalah sikit.. anis ni baru je dapat kereta, so memang tak tahu apa apa komponen komponen enjin semua tu.. mujurlah ada group blogger dan kawan kawan sekolah yang banyak sangat bagi anis semangat dan penyelesaian dia.. walaupun belum bawak kereta ke pusat servis, lega sikit hati bila ramai yang membantu beri pendapat.. alhamdulillah terima kasih semua yang membantu.. 

Hidup ni, hari hari kita akan bertemu dengan macam macam ragam manusia.. hari hari kita bertukar karakter, sekejap gembira, sekejap sedih... Allah beri kita macam macam situasi maslah supaya kita berfikir dan kita juga mampu untuk selesaikan masalah ini.. betul tak? Allah itu Adil, bila Allah beri ujian yang ini, kemudian Allah beri kita nikmat yang itu.. orang kata bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudian.. peringatan untuk anis juga.. bila kita sedih, banyak masalah, rasa kecewa, mengadulah pada Allah, minta pada Allah apa yang kita inginkan.. itu satu terapi, tak percaya? haa cuba try test buat... tenang tak kita lepas kita mengadu pada Allah sepenuh hati kita.. ^__^

You Might Also Like

3 Pengulasan

  1. dugaan itu membuatkan kita matang

    ReplyDelete
  2. Mintalah pada Allah Dia yang menciptakan kita Dia mengetahui apa yang baik untuk kita

    ReplyDelete
  3. cabaran.. moga dipermudahkan segalanya..

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook