anizz sakura

Suatu Petang Yang Hening Ku Teringatkanmu

Friday, April 15, 2016

Assalamualaikum...

pada satu petang yang hening di tempat kerja.. tengah tunggu anak anak di tadika di ambil ibu bapanya anis duduk di dapur.. masa tu fikiran kosong.. tak fikir apa pun.. tengah fikiran melayang entah kemana tu, tiba tiba ternampak pasangan veteran yang agak sweet.. si suami duduk di kerusi roda dan si isteri tolak suaminya..mungkin nak bersiar siar agaknya..

bukan pasal sweet sweet bagai tu yang buat anis tertarik.. tetapi sosok tubuh pasangan tu yang anis tertarik dan terus terfikirkan arwah atuk dan wan.. Allah.. rindunyaa pada mereka.. sebijik sangat pasangan tu dengan arwah atuk dan wan anis.. tiba tiba je air mata ni mengalir.. syahdu je petang tu.. rindu pada yang hidup boleh la telefon ke apa kan.. tapi kalau rindu orang yang telah tiada, hanya mampu kirim doa je... sungguh anis rindukan mereka.. atuk dan wan yang jaga anis masa mak ayah sibuk bekerja.. rindu masakan arwah wan anis.. tiada pengganti..

Masa kecik kecik suka ikut atuk pergi ke dusun..main tanah sambil teman atuk duduk dekat dusun tu.. kenangan sangat.. lepas tu pergi ikut abang abang dekat kampung panjat pokok, balik je rumah kena rotan dengan atuk sebab baju habis koyak masa panjat pokok... paling tak boleh lupa tu.. tiba tiba rasa rindu zaman kecil.. tak payah saratkan kepala dengan macam macam hal.. gembira je.. tahu bangun je tidur fikir nak main dengan kawan kawan.. suasana tu dah pun menjadi kenangan abadi hingga akhir hayat ini... al Fatihah untuk arwah atok dan wan... damailah mereka di sana...

surah alfatihah, terjemahan al fatihah, teringatkan si dia, kisah kasih sayang

You Might Also Like

5 Pengulasan

  1. Ya lah.. pcl pun bila tgk2 org tua selalu trbayang wajah tok wan, memang merindui selalu.. kita sedekahkan alfatihah buat mereka.

    Best je jd kampung boy/girls kan Aniz..hihi, kenangan lalu mendeasakan kita.

    ReplyDelete
  2. Akak pun kalau teringat zaman kanak- kanak terus teringat arwah atuk akak..akak memang rapat dengan arwah sebab akak satu2nya cucu perempuan yang ada...ya allah rindunya...Alfatihah

    ReplyDelete
  3. Kirimkan doa moga mereka damai di sana :)

    ReplyDelete
  4. Rindu jugak kat atuk n nenek shawal :'(

    http://www.mohdnoorshawals.com

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook