anizz sakura

7 Konsep Tudung Islamik

Friday, August 14, 2015

Assalamualaikum..

di hari jumaat yang barakah ni, jom kita semak semula konsep sebenar pemakaian tudung yang digariskan dalam islam.. sama sama kita memperbaiki diri kita..

Dengar kata, sekarang tengah hot fesyen 'Lolita Muslimah' ? anis tak nak lah masukkan gambar gambar yang ada.. sebab takut mengaibkan mana mana pihak.. tak salah kita nak berfesyen.. tapi berpada pada la.. pesanan ni anis tujukan pada diri anis juga.. kadang kadang kita ni selalu lalai bab bab pilih baju atau tudung atau apa apa ajelah.. lagi lagi wanita.. wanita ni banyak kena ambil tahu.. banyak kena jaga..

Banyak perkara yang wanita kena jaga.. bukan bab pakaian je..bab perilaku pun sama... jaga pertuturan juga.. mengenai fesyen lolita tu.. bagi pendapat anis, memang cantik, nampak cute.. tapi kan lebih elok jika besederhana kan.. lebih manis juga.. bukan nak salahkan satu satu pihak ye.. ini untuk nasihat dan peringatan untuk diri sendiri juga.. oke la..jom semak 7 konsep tudung islamik .. ^__^

lolita muslimah, fesyen, trend tudung terkini, 7 konsep tudung islamik, garis panduan islam,

You Might Also Like

10 Pengulasan

  1. smga kita sentiasa mngmbil cakna pemakaian yg sempurna dn menutup aurat..tq share

    ReplyDelete
  2. salam jumaat anizz, tq for info.. sama2 kita perbetulkan. In Shaa ALLAH.

    ReplyDelete
  3. salam jumaat, terima kasih di atas peringatan ini dik...

    ReplyDelete
  4. kadang2 tudung dah labuh, tutup dada, tutup bahu. tapi still rasa nak bentukkan yg dekat bahu tu. T_T camne nak buat eh?

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  5. bak kata kak Abby Abadi.. nak selamat, pastikan tudung dan pakaian sesuai dan yakit bersolat tanpa memakai telekung.. dah cukup cantik menutup aurat kalau macam tuu. hehehe.. Kak Yoorin pon masih tak tutup tak tutup tutup tak tutup.. tudung singkat lagi..adehhh.. ^_^

    ReplyDelete
  6. Terima kasih atas perkongsian..

    ReplyDelete
  7. menutup aurat dengan niat kerana Allah...insyaAllah betul cara kita

    ReplyDelete
  8. masih perlu dibaiki cara pemakaian tudung akak.. nice sharing darling =)

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook