anizz sakura

10 Makanan Yang Membakar Lemak

Thursday, February 06, 2014

Assalamualaikum.. hari nie anis nk share info menarik lagi..menarik ke?? haa korang yg tentukan oke..hihi.. info nie mcm menarik.. anis share ngan korang mcm mane makanan harian tu boleh jadi sebahagian dari diet..mesti ramai nk badan cantik dan sihat kan.. tak kira lelaki atau perempuan..semua nak badan cantik.. so ni adalah beberapa tips utk korang.. enjoy reading ! :)




Petua Kesihatan: 

 1. Oat : Ia bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol .

2. Telur: Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik .

3. Epal : Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.

4. Green Cili : cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.

5. Bawang putih: Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti -bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik .

6. Madu: Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan minum setiap hari pada awal pagi .

7. Teh Hijau: Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kita .Amik 2 cawan setiap hari teh hijau ini untuk hasil yang lebih baik.

8. Rumput Gandum (WHEAT GRASS) : Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak.

9. Tomato : Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi Ambil tomato dalam diet anda secara berkala.

10. Coklat Gelap : Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti -radang yang membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak. 

p/s : info ini anis dapat dari facebook Dr Giena Hadi.

You Might Also Like

9 Pengulasan

  1. saya dah lama cari petua seperti ini.. nak try lepas ni...
    petua yng berguna.. :)

    ReplyDelete
  2. haa... boleh la try ye..hehehe... anis pon nk try jugak.. :)

    ReplyDelete
  3. Akak time preggy sanggup telan oat.. lepas tu idak dah ai... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke.. sy pon xmkn oat sebenarnyee.. hee.. sy bole mkn nestum je kak.. :)

      Delete
  4. thanks for the info..tp org ckp bwg putih tu nanti akan buat bdn berbau...cmne??

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..ade pendapat mcm tu.. bwang putih nie memg boleh bkar lemak dgn byk dr bwang biase.. alaa.. time goreng nasi ke, goreng sayur ke..ubuh ckit bwang putih..tu pun dh memadai.. :D

      Delete
  5. wahhh boleh cuba nie ^_^ diet ohh diet

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa entry kite lebih kurg je acik kan hari nie..hihi.. jom diet! :D

      Delete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook