anizz sakura

Kekal Cantik Dengan Sekeping Roti!

Saturday, June 14, 2014

Assalamualaikum.. hari nie nak share tips pulak.. untuk panduan diri sendiri jugak sebenarnye kan..hihi.. almaklumlah.. badan kena jaga juge kan.. tak kire lelaki atau perempuan.. anis ambil artikel dari fb REMAJA nie.. banyak taw info dan tips yang berguna.. so anis share kan kat sini.. :) jom baca! :)

roti?? ade yang tak suka dengan roti ke??? pelbagai versi roti boleh kita dapat kat kedai.. yummy! anis memang sangat sangat sangat suka makan roti.. gebu2 dan manis2.. sedapnyee..hihi.. jom teruskan bacaan anda... :)



1) ROTI + COKLAT + KEKACANG + PISANG
Campuran ini dapat menghasilkan dan menaikkan hormon gembira. Malah ia juga dapat mengekalkan keseimbangan kandungan gula dalam badan. Oleh itu, gabungan ini dapat mengurangkan rasa tertekan dan menghilangkan perasaan sedih yang timbul.

2) ROTI + KEJU + STRAWBERI
Gabungan ke dua elemen ini mampu membuatkan diri kamu terasa tenang serta membuatkan diri lebih relax. Jika kamu mengambil gabungan ini sebelum tidur, ia akan lebih memudahkan kamu untuk tidur dengan nyenyak dan dapatkan tidur yang berkualiti.

3) ROTI + SOFT CHEESE + BLACKBERRIES
Kalsium yang ada pada cheese membantu mengekalkan kelembapan dan kesegaran kulit. Malah, blackberries juga mengandungi vitamin C yang mampu melawan kedutan di wajah. Jadi, gabungan ini sangat sesuai untuk individu yang sangat menjaga kecantikan kulit wajah.

4) ROTI + AVOCADO + LADA HITAM + GARAM + SOS CILI
Ingin miliki perut yang ramping ? Gabungan 4 elemen ini mampu membakar lemak terkumpul di bahagian perut serta menaikkan metabolisma dalam badan.

5) ROTI + SALMON + TIMUN
Omega-3 yang ada dalam isi ikan salmon mampu memperbaiki sel-sel dalam badan. Malah ia juga menambah tenaga serta menaikkan semangat kamu.

6) ROTI + MIX VEGETABLE

Gabungan ini sangat berkhasiat, malah ia juga mengandungi vitamin. Untuk efek yang lebih, tambahkan sedikit lada hitam dalam sayuran tersebut untuk menaikkan metabolisma serta membakar lemak yang tepu.

haa..banyak tak khasiat?? anis yakin, ade antara yang 6 resepi nie, ade yang memang selalu buat.. ape kate, kita kurangkan makan nasi.. kita makan roti macam nie.. tapi jangan makan banyak2 pulak.. dah same pulak macam makan nasi je kan... hihi... so lepas nie,, semua jadi cantik dan hensem la kan..hihi.. ^__^

You Might Also Like

7 Pengulasan

  1. hehe, msalahnye, bila xmkn nasi..roti tu pulak brtmbah2..haha!!

    ReplyDelete
  2. Makan roti, best jugak. hihi.

    ReplyDelete
  3. bole la bagi tips ni kat cik tunang nanti..hehe :)

    ReplyDelete
  4. hadkan 2 keping roti putih..lebih nt dah berlebih kabohidrat pulak.., pcl suka roti dgn telur omega sahaja..

    thnks singgah ; sama nama panggilan 'anis' ..mesti manja orgnya..kan.

    ReplyDelete
  5. Banyak juga kelebihan makan roti rupanya :)

    ReplyDelete
  6. Banyak juga resepi makan dengan roti ni :)

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook