anizz sakura

Slot Dahlia TV3 - Asam Pedas Untuk Dia

Sunday, January 11, 2015

Assalamualaikum..

kali ni nak war-warkan... ecewah.. hihi.. takdelah.. sebenarnya anis berkenan dengan tajuk cerita ni.. ternampak asam pedas pulak kan.. anis memang penggemar tegar asam pedas oke.. tak boleh tengok atau terbau.. apatah lagi ternampak perkataan asam pedas..perghhh... memang terliur..hahhaha...

ikut info, cerita ni adaptasi novel juga.. semalam dah episod pertama.. permulaan dia best.. slot dahlia ni ada pada hari sabtu dan ahad jam 7 malam.. kalau tak sempat, boleh tengok di Tonton oke.. jom kita baca sinopsis dia.. 



AKU AININ SOFIYA, hanya seorang pembantu rumah separuh masa. Tugasku bukan setakat mengemas rumah, malah urusan dapur diserahkan kepadaku. Buat pertama kalinya, asam pedasku mendapat pujian. Dalam diam, aku diintai oleh salah seorang anak majikanku, Ahmad Ziyad. Rupa-rupanya, asam pedasku menjadi kegemarannya. Namun tidak kusangka, dia ingin melamarku, hanya kerana ingin membantuku dari segi kewangan. Aku bukan mata duitan! Aku hanya bekerja di rumahnya dengan hasil usahaku sendiri.

Setelah berfikir panjang, aku menerima lamarannya, tetapi dia meletakkan syarat. Perkahwinan ini harus dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga dan teman wanitanya. Aku juga tidak dibenarkan hamil. Malah, aku tidak dimaafkan jika perkara itu berlaku. Sampai bila aku harus berlakon dan menyorok statusku? Jiwaku terseksa menjadi isteri rahsianya walaupun halal di sisi agama. Ziyad seolah-olah tidak memahami perasaanku. Hidupku terseksa dengan permainannya sehingga takdir menentukan aku hamil anaknya!

credit sinopsis : Karangkraf

You Might Also Like

11 Pengulasan

  1. Dengar tajuk cerita ni rasa lapar pulaksss...hihi

    ReplyDelete
  2. Mcm best je cite ni.. hihi..")

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat nie mcm best.. boleh layan lagi..hihi

      Delete
  3. Pelakon perempuan tu siapa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. name dye dayana.. klau xsilap.. pelakon bru jugak la..

      Delete
  4. hairan kenapa drama melayu ja mesti jam 7 malam?
    tak boleh ka diorang tukar selepas isyak.

    alamak emo plak. tapi yang ini patut dikesalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tau xpe.. kebanyakan macam tu la.. tapi xpe.. xsempat tgk jam 7, tonton ade..hihi.. peacee.. jangan emo..hihi

      Delete
  5. sedapnya lah tajuk...hehe :)

    ReplyDelete
  6. baru tgk sekali.. cam best je bace sinopsisnye... rindu nak bace novel..

    ReplyDelete
  7. kalau start jam 7 mmg x sempat nk layan citer nih huhuh

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook