anizz sakura

Review Aku Penghibur | Sesuatu Yang Akan Mengubah Anda

Tuesday, May 19, 2015

Aku penghibur? Apa yang nak di hiburkan? Macam mana nak menghiburkan?

Ya, itulah persoalan jika kita lihat di sebalik domain akupenghibur.com. Unik dan versetail. Mungkin juga, bila melihat nama domain ini, tanggapan pertama kita ialah ialah sebuah web yang berasaskan hiburan. Tapi hiburan apa yang cuba di sampaikan?

Aku Penghibur bukanlah sebuah nama yang asing dalam dunia Blogging. Nama yang tercipta hasil dari kata-kata Datuk Aznil Hj Nawawi yang mengatakan "awak boleh jadi penghibur yang baik". Disebalik kejayaan dalam dunia Blogging achik sebenarnya ia adalah dari doa seorang mak dan keluarga yang tiada henti, sokongan dari kawan-kawan reality dan maya serta pembaca di Blog. Achik juga seorang yang 'low profile'

Pemilik yang mesra disapa acik ini selalu memberi tunjuk ajar kepada blogger yang masih hijau terutamanya tentang pentingnya ilmu untuk mengendali sebuah blog. Sebagaimana kata pepatah cina, 'jika mahu kuda yang laju berlari, berilah makan rumput yang berkualiti.' Acik berpendapat, untuk menjadi blogger yang baik harus bersedia untuk menerima kritikan, punyai semangat yang jitu serta konsisten dan kreatif dalam penulisan.

www.akupenghibur.com, motivasi
Secara peribadi pula, Acik seorang yang ramah dan berbudi bahasa sehingga menyebabkan dia sering menjadi rujukan kami di EFG. 'Makan sorang' tiada dalam kamus hidup dia. Idea-idea bernas dan kritikan yang diluahkannya cukup berguna, bagai kata-kata seorang abang kepada adik. Bukan terlalu menghormati,tetapi blogger beginilah yang patut dijadikan role model, dahlah comel, boleh jugak bawak bergurau dan tegas pada masanya!

Jika tiba-tiba, dalam satu hari tu, anda macam tak tahu nak buka web apa. Cubalah pergi ke akupenghibur.com. Pelbagai input menarik yang boleh kita dapat.



anis suka satu nasihat dalam satu entry acik, memang anis suka baca ulang kali setiap kali down.. memang semua entry acik menusuk jiwa dan juga jika down, anis memang akan singgah di teratak akupenghibur ni.. ayat-ayat yang akan buat anda berfikir dan mengembalikan semangat anda.. klik klik akupenghibur.com kerana anda pasti inginkan sesuatu yang akan mengubah anda..

Setiap manusia pernah lakukan kesilapan sama ada kecil dan besar. Kita seharusnya tidak menjadi penghukum dan tidak pula membalas seperti apa yang dilakukan. Bukan maksudnya kita dapat lupakan apa yang di buat tetapi lebih berhati-hati dengan apa yang jadi.Masa lalu kita tidak akan sama dengan sejarah yang telah berlalu. Walaupun kita pernah terluka dandikhianati pada masa lalu, tidak semestinya kita akan dilukai kembali pada masa akan datang.

 http://www.akupenghibur.com/2015/05/belajarlah-untuk-mengembalikan.html#sthash.x3vMeVph.dpuf

You Might Also Like

18 Pengulasan

  1. pengisian di aku penghibur amat bermakna dan boleh dijadikan contoh serta tauladan...

    ReplyDelete
  2. Kek Niz :

    Tiada manusia yang baik tidak punyai sejarah lampau,
    Tiada manusia yang jahat tidak punya masa hadapan.

    PeAcE :)

    ReplyDelete
  3. terima kasih anizz..May Allah bless you

    ReplyDelete
    Replies
    1. Achik x komen pun kat saya punya review punya achik...

      Delete
  4. terbaikk EFG..kata- kata yang sangat mendalam maksudnya..

    ReplyDelete
  5. Good luck n Tahniah Acik :)

    ReplyDelete
  6. Thorbaik keknizz thorbaikk achikk

    ReplyDelete
  7. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  8. Acik mmg blogger dan kawan terbaik!!!

    ReplyDelete
  9. belum pernah berkunjung lagi kat situ.

    ReplyDelete
  10. suka baca blog Acik ...byk ilmu bermanfaat yg di kongsi

    ReplyDelete
  11. Bagus blog acik nie. Banyak mengajar erti kehidupan...

    ReplyDelete
  12. aina suka baca blog acik. setiap entry, setiap ulas katanya bnyak faedah dan info. jom BW ke blog acik

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook