anizz sakura

CABARAN7HARI | Apa Ada Dalam Wallet Anda

Friday, October 02, 2015

Assalamualaikum..

cabaran hari kedua ni.. haa segan sebenarnya nak tunjuk..hihi... just for fun la kan.. wallet pun murah murah je.. yang harga RM 20 je dekat pasar malam tu..hahah... masuk ni.. baru 4 kali tukar wallet.. kalau tak jaga elok, tiap tiap bulan la kena tukar kan..hahah... nak tahu apa yang ada dekat wallet anis.. alaa tak banyak macam orang lain pun.. banyak resit resit lama je..oppss..hahah...


wallet RM 20 je..hihi.. tersilap beli kaler.. patutnye kaler peach..tertukar agaknya dengan customer lain mase tu..hahah... malas nak tukar..kita pakai je la.. dari jauh dah menyerlah kaler ni..hihi...



ni je yang ada.. gambar mase kecik tu anis baru jumpe masa mengemas buku.. masa 5 tahun kalau tak silap.. masa nak masuk tadika..hihi... selain dari tu ada kad bank,lesen memandu dan ic.. duit sikit je..segan nak letak..hihi...

Wallet dah besar.. tapi jangan lupa, amalan sedekah... pernah anis dengar satu ceramah ustaz, tapi anis tak ingat siapa..betulkan kalau anis salah ye.. dalam ceramah tu kata, kalau kita tengah susah, jangan lupa sedekah.. sedekah tu luas maksudnya.. kalau takde duit nak sedekah, sedekah dengan senyuman.. barulah kita rasa hati tenang..betul tak? tak percaya? buat dulu baru tahu berkesan ke tidak..

You Might Also Like

23 Pengulasan

  1. betul sangat tu bab sedekah. .
    ada selit gambar masa kanak² , simpan elok².

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay pcl.. sentiasa simpan dengan baik :)

      Delete
  2. sweet kaler wallet tu... bonde suka tgk...

    ReplyDelete
  3. samalah dalam wallet saya pon duit segan nak ada..haha..resit jer byk..taktau kenapa simpan ..haha

    ReplyDelete
  4. ololo..cute nye gambar anis masa kecik..hehe

    ReplyDelete
  5. Suka punchline pasal sedekah tu..hehehe

    ReplyDelete
  6. sweetnya mase kecik2 rase nak tarik2 pipi dia. =)

    ReplyDelete
  7. Alah an is. .wallet x kisah bpe rege..Simpan dlm hanbeg gak nt. Akk pn wallet org bg je hehehe

    ReplyDelete
  8. ada gambaq masa kecik?sweetnya :)

    ReplyDelete
  9. wah wahhh wallet kemain lawa ! pinky gituw! hehehehe

    comel laa kak ni time kecikk. comel lagi skrg ni hehe #bodek :p

    ReplyDelete
  10. ceria wallet.. ehhe alaa Aniss oooi.. akak ni guna wallet bila dah masuk uni..
    tu pun sebab kawan2 kecoh suruh beli..

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook