anizz sakura

Cabaran 30 Hari : Hari 23 : Pekerjaan Yang Anda Ingin Selain Kerja Anda Sekarang

Tuesday, September 23, 2014

Assalamualaikum semua sahabat anis.. dah lunch ke?? mood hari ni oke tak??hihi... sebut pasal kerja.....hurmmm... anis ni lame dah menganggur taw sebenarnye... susah rupanya nak cari kerja.. macam macam tempat anis hantar resume..tapi semua takde balasan pun... tawakal saje lah.. tapi tak pernah putus asa.. hari2 dok tengok kot kot ade kerja kosong.. tak terkira dah tempat anis hantar resume.. macam2 dah..huhu.. so anis nak tukar pekerjaan anis yang sekarang nie iaitu, surirumah...menjadi suri kerjaya..hahahahah... ade ke??? anis tak kisah kerja ape pun asalkan halal.. dari dulu sebenarnyeee kan... dari kecik nak jadi cikgu taw... tapi anis tak diterima masuk ipg pun mase lepas spm... huhu.. takde rezeki mase tu... anis terima je belajar dekat poli... same jugak la tu..asalkan dapat sambung belajar kan... hari tu ada mintak jadi cikgu taska tapi taska tu senyap jekk...hukhuk... terkubur lagi harapan ku... hihi... haa korang semua doakan anis cepat2 dapat kerja eh... tak sabar nak kerja.. tak nak kasi mak kerja dah.. huhu...  oke la sampai sini dulu... done task 23... yeay... kejap je nak habis... hihi... syok kan cabaran nie.. :) oke babai... :D

hyee kerja mai la cepat...hikhik... belanja gambaq setempek ye.. :D

You Might Also Like

15 Pengulasan

  1. Pasti ada rezeki anis tu sabar ya

    ReplyDelete
  2. inshaaAllah ada rezeki Anis nanti...setiap org Allah dah janjikan rezeki masing2..jgn risau ye dik :-)

    ReplyDelete
  3. sabar yer anis, pasti ada rezeki anis tu, bila dah dapat kerja appreciate ok??? kerja sekarang dah susah nak dapat, tak macam dulu...

    ReplyDelete
  4. insyallah ade rezeki nanti.. belum mase lagi kot.. dulu pon ade impian nak keje kat taska
    suke ng budak2.. tapi nak jadi cikgu memang tak la.. mencabar rasenye

    ReplyDelete
  5. Kalau kita berusaha, mesti ada hasilnya.. yang penting jangan give up!
    Semoga anis cepat2 dapat kerja.. :)

    ReplyDelete
  6. pasti ada peluang lain untuk aniz nanti... mama yakin!!!! all the best dear...

    ReplyDelete
  7. takpe usaha selagi boleh insyaAllah berjaya !

    ReplyDelete
  8. Akk doakan aniss dpt kerja yg best2 satu hari nnt..nnt leh lanje akk mkn hehehe

    ReplyDelete
  9. Akak doakan Aniss dimurahkan rezeki...moga dapat kerja yang diimpikan...:)

    Jemput join...
    Giveaway "Saya Nak Sihat" Sept 2014

    ReplyDelete
  10. tabahlah kita Aniss.. samalah. menganggur. CT ni yang memang buat teaching pun tak dapat dapat lagi peluang mengajar dan posting. insyallah kita kena yakin adanya suratan yang lebih baik buat kita..

    ReplyDelete
  11. akak doakan anis di murahkan rezeki ya... susah nak cari kerja, akak pun pernah mengangur sewaktu habis belajar kau universiti dulu.. macam-macam kerja akak buat biarpun tak minat.. pernah kerja waiter,kilang, cikgu ganti. juru jual,pasar malam,.pasaraya .. yang penting rezekinya Halal..

    ReplyDelete
  12. insyaallah anis, kalau kita tawakal dan berserah kepadanya pasti ada jalan yang baik buat kita. sy doakan...

    ReplyDelete
  13. Hai Anis.. Jangan sedih yer.. InsyaaAllah pasti ada rezki awak nanti.. Kita doakan mudahan awak cepat dapat rezki kerja sebab niat nak bantu family tak nak bagi mak kerja lagi kan... Doa2 banyak pada Allah yer. Pasti dipermudahkan segalanya...

    http://ummirdinacong.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. semoga anizz cepat2 dapat kerja yer.. anizz cubalah mintak keje partime dulu ajar tuisyen ke ape ker...boleh buat income sikit2 sebelum mula kerja betul2...pengalaman pon dapat... goodluck anizz... :D

    ReplyDelete

SUBSCRIBE

Like us on Facebook